Tufanica

crizanteme_tufanicaÎmi iau trupul la plimbare dis de dimineață prin oraș, este o zi superbă de toamnă, nu am nici un plan, ci vreau să simt mirosul ploii și aroma florilor târzii, să hoinăresc pe străzile ce îmi evocă trecutul plin de himere.

Trec prin stația de autobuz, câteva persoane înfrigurate se ascund sub umbrele deși ploaia s-a retras și a lăsat în urmă doar amintirea sa în băltoacele ce tronează la tot pasul. Iubesc ploaia și ea mă iubește pe mine, așa că nu m-aș ascunde de ea.

Oamenii sunt calmi și tăcuți, ador liniștea începutului de zi, când nimic nu e treaz și totuși nimic nu doarme. Fiecare stradă îmi spune o poveste, pe unele le cunosc pe altele le aflu acum, însă nimic din ce pare dureros nu mai e așa atunci când trec anii și privind în urmă retrăiești povestea, realizezi că totul e trecător, că doar trecutul doare iar clipa-i desfătare. Miroase a toamnă și a rece.

Da, recele are un miros aparte să nu-mi spuneți că n-ați simțit, mi-ar părea rău pentru voi! În fața mea, pe asfalt, o tufănică pare că mă așteaptă, ridic floarea rece, adulmec mirosul îmbătător de toamnă și mă revăd copilă în curtea casei părintești unde tufănelele tronau până dădea gerul și le îngheța suflarea, o revăd pe mama, îmi spune că atunci când înfloresc tufănelele e semn că iarna e aproape.

Ochii verzi ai mamei mă privesc din norii tăcuți, mă cuprinde nostalgia și fără să-mi dau seama, răresc pasul. Pe lângă mine trec trupuri grăbite, ritmul străzii e alert acum, sunt în centru și oamenii se precipită spre locurile de muncă, doar eu mă plimb agale la ora asta matinală fară nici un țel, cu o floare în mână, doar eu simt libertatea, doar eu știu că sunt liberă. Doar eu și tufănica.

[ fragmente din cartea “Fiul Tacerii” de Adriana Popescu ]

Leave a Reply

